Responzivita
Responzivitou rozumíme schopnost www stránek přizpůsobit svůj vzhled mobilním zařízením typu tablet či smartphone, které návštěvníci používají k jejich procházení. Weboví vývojáři mohou nastavit neomezený počet záchytných bodů (breakpointů), při kterých se změní vzhled internetové prezentace. V praxi se však většinou využívají pouze dva hlavní breakpointy – zobrazení tablet a zobrazení smartphone.
Vytvoření responzivního webu v praxi
Aby bylo možné vytvořit resopnzivní web, je potřeba přidat speciální meta tag do hlavičky webu, mezi značky <head>
a </head>
, který „aktivuje“ responzivní způsob zobrazení stránky.
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1">
Nyní již můtete přes CSS vytvořit libovolný počet breakpointů a do nich standardním způsobem zapisovat selektory pro vybrané elementy, které se mají při překročení konkrétního záchytného bodu změnit.
@media screen and (max-width: 800px) {
// CSS pravidla pro rozlišení 800px a méně
}
Máte-li responzivní web a do jaké míry je pro prohlížení na tabletech či smaprthonech uzpůsoben, můžete snadno ověřit v mobile friendly, online nástroji od Googlu.
Našim klientům nabízíme výrobu responzivního webu jako základní součást tvorby webu. Díky tomu dokáží oslovit větší množství potenciálních zákazníků a dosáhnout tak vyšších získů.