Jak probíhá tvorba profesionálních webových stránek
Zajímá Vás, jak konkrétně probíhá tvorba profesionálních a úspěšných webových stránek? Myslíte, že stačí "nakreslit" grafický vzhled, napsat "pár" řádků kódu a je hotovo? Neradi Vám kazíme sny, ale to je velký omyl. Pojďme si nyní společně projít celý a kompletní proces výroby kvalitních www stránek.
1) Stanovení prvotních cílů
V první řadě je potřeba si uvědomit, jaké jsou vůbec cíle Vašeho webu. Prodej konkrétního zboží? Zvýšení povědomí o Vaší značce? Online podpora vašeho kamenného obchodu? Cíle webové stránky mohou být různorodé a jejich přesná definice je prvním krokem při výrobě internetové stránky.
2) Analýza konkurence, klíčových slov
Základním stavebním kamenem úspěšné webové stránky je počáteční analýza klíčových slov a konkurence. Zmapujeme aktuální i dlouhodobé trendy ve fulltextovém vyhledávání a najdeme ta správná klíčová spojení, na která je vhodné budoucí web optimalizovat. V neposlední řadě proklepneme také konkurenci, což nám pomůže lépe najít vaše konkurenční výhody, na kterých lze stavět.
3) Vytvoření firemní identity
Úspěšné společnosti se na veřejnosti prezentují s perfektně sjednocenou firemní identitou. Logo, barvy, grafický styl, propagační materiály, soutěže, fonty písma. Vše vypadá po grafické stránce velmi podobně. Vše důsledně dodržuje firemní identitu a maximalizuje tak povědomí o brandu na veřejnosti.
4) Sestavení prvotního obsahu
Ikdyž v této fázi příprav ještě není Vaše internetová stránka ani zdaleka kompletně promyšlena, natož technicky provedena, je třeba si sestavit alespoň základní obsahovou strukturu webu. Na základě výsledků počáteční analýzy klíčových slov a konkurence sestavíme hrubou kostru www stránky, která se nám bude velmi hodit v při sestavování wireframu.
5) Návrh struktury stránky – wireframe
Plynuje přecházíme na další krok, ve kterém budeme vycházet ze sestavené hrubé obsahové struktury stránky, jenž jsme vytvořili ve 4. kroku. Vytvoříme wireframe. Jedná se o velmi zjednodušený návrh stránky, ve kterém se téměř zcela vypustí samotná grafika webu. Pracuje se pouze s jednotlivými prvky internetové stránky – hlavička, menu, obsahová část, postranní panely, patička, umístění skupiny odkazů aj.
6) Grafický návrh stránky
Teprve nyní se do práce zapojí také naši grafici a začnou sestavovat samotný vizuální vzhled www stránky. Vycházíme přitom ze specifických potřeb a požadavků klienta a samozřejmě také z firemní identity, grafických manuálů a dalších PR specifikací společnosti. Grafický návrh s klientem neustále konzultujeme, abychom měli jistotu, že bude přesně dle jeho představ.
7) Vývoj funkční stránky
Jakmile je samotný grafický návrh doveden do finální podoby, do práce se pustí naši kodéři. Rozdělí grafický vzhled na menší obrázky, které následně sestaví do statického HTML dokumentu. V tuto chvíli máme tedy vytvořený funkční prototyp vaší nové webové stránky, který následně napojíme na náš redakční systém BeCMS. Ze statického prototypu se tak najednou stane plně funkční a dynamická www stránka.
8) Vývoj mobilní verze
Proces výroby webové stránky je dokončen. Ikdyž, ne tak docela. Ve chvíli, kdy je web 100%-ně funkční a odsouhlasený, začneme pracovat na responzivní verzi stránek. Výhodou responzivního webu je jeho čitelnost a přehlednost na mobilních zařízeních typu tablet či smartphone. V dnešní době jsou tato zařízení využívána pro surfování po internetu stále častěji, proto výrobu responzivní www stránky vřele doporučujeme.
9) Sledování, analýzy, vylepšení
Všechny vývojové práce jsou ukončeny, web je spuštěn a představen široké veřejnosti. V této fázi by bylo ale velkou chybou s webovou stránkou předstat pracovat. Nasazení analytických aplikací typu Google analytics Vám pomůže sledovat chování návštěvníků na Vašich stránkách. Na základě (nejen) těchto analytických údajů dokážete lépe poznat potřeby svých potenciálních zákazníků a přidat třeba nové webové aplikace, které Váš web vylepší.
10) Propagace – SEO, PPC
Propagace Vaší webové stránky by měla být nedílnou součástí fungování webu. Správně koncipovaná, strategická a dlouhodobá propagace zviditelní Váš web, značku i celou společnost. Možností propagace na internetu je mnoho a ideální stav je všechny vzájemně provázat.