Jak probíhá tvorba profesionálních webových stránek

Zajímá Vás, jak konkrétně probíhá tvorba profesionálních a úspěšných webových stránek? Myslíte, že stačí "nakreslit" grafický vzhled, napsat "pár" řádků kódu a je hotovo? Neradi Vám kazíme sny, ale to je velký omyl. Pojďme si nyní společně projít celý a kompletní proces výroby kvalitních www stránek.

1) Stanovení prvotních cílů

V první řadě je potřeba si uvědomit, jaké jsou vůbec cíle Vašeho webu. Prodej konkrétního zboží? Zvýšení povědomí o Vaší značce? Online podpora vašeho kamenného obchodu? Cíle webové stránky mohou být různorodé a jejich přesná definice je prvním krokem při výrobě internetové stránky.

2) Analýza konkurence, klíčových slov

Základním stavebním kamenem úspěšné webové stránky je počáteční analýza klíčových slov a konkurence. Zmapujeme aktuální i dlouhodobé trendy ve fulltextovém vyhledávání a najdeme ta správná klíčová spojení, na která je vhodné budoucí web optimalizovat. V neposlední řadě proklepneme také konkurenci, což nám pomůže lépe najít vaše konkurenční výhody, na kterých lze stavět.

3) Vytvoření firemní identity

Úspěšné společnosti se na veřejnosti prezentují s perfektně sjednocenou firemní identitou. Logo, barvy, grafický styl, propagační materiály, soutěže, fonty písma. Vše vypadá po grafické stránce velmi podobně. Vše důsledně dodržuje firemní identitu a maximalizuje tak povědomí o brandu na veřejnosti.

4) Sestavení prvotního obsahu

Ikdyž v této fázi příprav ještě není Vaše internetová stránka ani zdaleka kompletně promyšlena, natož technicky provedena, je třeba si sestavit alespoň základní obsahovou strukturu webu. Na základě výsledků počáteční analýzy klíčových slov a konkurence sestavíme hrubou kostru www stránky, která se nám bude velmi hodit v při sestavování wireframu.

5) Návrh struktury stránky – wireframe

Plynuje přecházíme na další krok, ve kterém budeme vycházet ze sestavené hrubé obsahové struktury stránky, jenž jsme vytvořili ve 4. kroku. Vytvoříme wireframe. Jedná se o velmi zjednodušený návrh stránky, ve kterém se téměř zcela vypustí samotná grafika webu. Pracuje se pouze s jednotlivými prvky internetové stránky – hlavička, menu, obsahová část, postranní panely, patička, umístění skupiny odkazů aj.

6) Grafický návrh stránky

Teprve nyní se do práce zapojí také naši grafici a začnou sestavovat samotný vizuální vzhled www stránky. Vycházíme přitom ze specifických potřeb a požadavků klienta a samozřejmě také z firemní identity, grafických manuálů a dalších PR specifikací společnosti. Grafický návrh s klientem neustále konzultujeme, abychom měli jistotu, že bude přesně dle jeho představ.

7) Vývoj funkční stránky

Jakmile je samotný grafický návrh doveden do finální podoby, do práce se pustí naši kodéři. Rozdělí grafický vzhled na menší obrázky, které následně sestaví do statického HTML dokumentu. V tuto chvíli máme tedy vytvořený funkční prototyp vaší nové webové stránky, který následně napojíme na náš redakční systém BeCMS. Ze statického prototypu se tak najednou stane plně funkční a dynamická www stránka.

8) Vývoj mobilní verze

Proces výroby webové stránky je dokončen. Ikdyž, ne tak docela. Ve chvíli, kdy je web 100%-ně funkční a odsouhlasený, začneme pracovat na responzivní verzi stránek. Výhodou responzivního webu je jeho čitelnost a přehlednost na mobilních zařízeních typu tablet či smartphone. V dnešní době jsou tato zařízení využívána pro surfování po internetu stále častěji, proto výrobu responzivní www stránky vřele doporučujeme.

9) Sledování, analýzy, vylepšení

Všechny vývojové práce jsou ukončeny, web je spuštěn a představen široké veřejnosti. V této fázi by bylo ale velkou chybou s webovou stránkou předstat pracovat. Nasazení analytických aplikací typu Google analytics Vám pomůže sledovat chování návštěvníků na Vašich stránkách. Na základě (nejen) těchto analytických údajů dokážete lépe poznat potřeby svých potenciálních zákazníků a přidat třeba nové webové aplikace, které Váš web vylepší.

10) Propagace – SEO, PPC

Propagace Vaší webové stránky by měla být nedílnou součástí fungování webu. Správně koncipovaná, strategická a dlouhodobá propagace zviditelní Váš web, značku i celou společnost. Možností propagace na internetu je mnoho a ideální stav je všechny vzájemně provázat.

Máte zájem o kvalitní webové řešení?

Nebojte se nás na cokoliv zeptat, rádi Vám vše vysvětlíme a společně najdeme nejvhodnější řešení. Mám zájem!

Napište nám, ozveme se!

Napište nám hrubou představu o Vašem projektu. Zavoláme Vám zpět a detailně probereme parametry a možnosti realizace.
Chci nezávaznou nabídku!
Soubory cookies využíváme pro základní i pokročilé funkce, které Vám usnadňují procházení webu. Také nám pomáhají při optimalizaci stránek i reklamních kampaní, aby byly pro všechny uživatele co nejvíce přínosné. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" povolíte všechny cookies nebo můžete povolit jen technické či nastavit vlastní preference. Všechna preferenční nastavení můžete kdykoliv v budoucnu změnit pomocí tlačítka v levém dolním rohu stránky.

Využití technických cookies je nezbytné pro správné fungování www stránky a všech funkcí. Slouží pouze k technickým účelům stránky a k jejich obsahu nemá přístup žádná třetí strana. Technické cookies umožňují např. vyhledávání, filtrování, nákupy, přihlašování nebo ukládání preferenčního nastavení cookies. Z uvedených důvodů není možné tyto technické cookies deaktivovat a musí být vždy povoleny.

Funkční (preferenční) cookies umožňují www stránce si zapamatovat volby, nastavení a informace, které přímo či nepřímo nastavuje sám uživatel stránky. Jedná se například o jazykovou mutaci stránky, volbu měny, oblíbené nebo naposledy navštívené položky apod. Funkční cookies tak výrazně usnadňují a zpříjemňují procházení stránky. Stejně jako technické cookies jsou i tyto využívány výhradně pro technické účely a jejich obsah není dostupný třetím stranám.

Analytické cookies poskytují informace využívané k analytickým a statistickým účelům provozovatele webu a případně nástrojů třetích stran, které k těmto účelům využívá. Jedná se například o měření návštěvnosti, výkonu a použitelnosti www stránky, reklamních kampaní apod. Díky získaným datům z těchto cookies dokážeme optimalizovat výkon i funkčnost www stránky. Informace získané pomocí těchto cookies jsou zpracovávány souhrnně a zcela anonymně, bez možnosti identifikace konkrétního uživatele.

Marketingové cookies jsou zpravidla využívány našimi partnery k nastavení a optimalizaci relevantního obsahu v jejich partnerské reklamní síti. Veškerá dostupná data jsou tzv. pseudoanonymizována a díky tomu zpravidla není možná identifikace konkrétního uživatele. Poskytnutím souhlasu s využitím těchto marketignových cookies uvidíte v reklamních kampaních obsah a informace relevantní pro vašim zájmům.

Nastavení cookies