Jak psát opravdu kvalitní nadpisy, titulky a popisy zboží v e-shopu

Starat se o internetový obchod není v dnešní době jednoduché. Konkurence je vysoká, ceny zboží na internetu nízké, dobré reference od zákazníků mají (téměř) všichni - šmejdy a podvodníky z tohoto seznamu vyhoďme, o těch si všichni myslíme své.

Jak tedy v dnešní době prorazit na trh s novým e-shopem? Pomineme-li fakt, že ne každý má svůj originální produkt, který v podstatě nemá konkurenci, je způsob jediný - kvlaitní technické řešení e-shopu, kvalitní texty a kvalitní reklama. Jednoduché? Ani omylem, ale uběhnout maraton je těžší. V dnešním článku si povíme jak psát kvalitní obsah.

Obsah je král

"Prostě zkopírujeme texty od dodavatele a je to, dělá to tak přeci každý." Věta, kterou v žádném případně nikdy neříkejte nahlas. A potichu vlastně také ne. Už jen její druhá část by vám měla napovědět. Vy přeci nechcete být jako každý, chcete být lepší.

Texty, které vám k produktům dodá dodvatel již vyhledávače znají a tím, že jim je předložíte znovu vás v lepším případě budou pouze ignorovat. Tyto texty vyhoďte a napište si vlastní, originální. Pište i tom, o čem se původní texty nezmiňují, využijte nová přídavná slova, která vzbudí u zákazníků zájem. Pište texty především tak, aby se příjemně četly a byly srozumitelné pro vaši cílovou skupinu, ve které budou především lajci v oboru.

Při psaní textů obecně platí, používejte vizuální kotvy. Jedná se o znaky, které upoutají pozornost čtenáře a celý text se mu lépe prochází a čte. Mezi tyto znaky mohou patřit otazníky, vykřičníky, číslice, pomlčky, podtržítka, uvozovky a mnoho dalších znaků, které text rozčlení. Při psaní čísel používejte vždy číslice namísto slova. "20+ let zkušeností" zaujme mnohem více než "Více než dvacet let v oboru".

Popisek - description (metatag)

U jenodltivých produktů (ale i kategorií, článků, informativní podstránek typu "O nás" apod.) věnujte pozornost kolonce Popisek - desciption (metatag). Tento popis se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a je to tedy text, na základě kterého se uživatel rozhoduje, zda-li na klikne na váš e-shop nebo konkurenční. Měl by být tedy co nejzajímavější, nejkonkrétnější, poutavý, možná až kontroverzní či provokující v dobrém smyslu slova.

Klíčová slova - keywords (metatag)

S touto kolonkou neztrácejte čas. V dnešní době nemá vyplnění hodnot v kolonce Klíčová slova - keywrods (metatag) žádný význam a jen tím pomáháte konkurenci, aby jednodušeji zjistila na jaká klíčová slova chcete optimalizovat. Jednoduše - zbytečná práce, pojďme dál.

Titulek - title

Také kolonce Titulek věnujte zvláštní péči, protože to je další text, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Měl by přesně a výstižně popisovat produkt, vč. vlastností (např. "Moderní dámská nepromokavá bunda Nike s kapucí, velikost S, červená"). V titulku se snažte popsat produkt co nejkonkrétněji, aby se zvýšila šance prokliku. Jednoduchý titulek "Boty" nedá uživateli ani vyhledávačům vůbec žádnou informaci a šance prokliku u toho produktu se bude limitně blížit nule.

Nadpis - h1

V kolonce Nadpis můžete uvést stejný nebo podobný text, jako v titulku. Opět by měl ideálně obsahovat vlastnosti produktu, např. barvu, velikost, jiné typické vlastnosti, které jej odlišují od jiných tématicky podobných produktů.

Popis produktů a kategorií

Kromě produktů je dobré mít texty také u jednotlivých kategorií. Nezapomínejte, že i tyto podstránky jsou ve vyhledávačích a uživatelé je mohou vyhledávat a prokliknout. U produktů, ale i kategorií je vhodné mít alespoň 2 - 3 odstavce textu. Obecně vzato, potřebujete na e-shop dostat nějaký souvislejší text, aby měly vyhledávače s čím pracovat a kam se mohou umisťovat klíčová spojení pro vyhledávání. Popisy produktů či kategorií jsou právě tím nejvhodnějším místem.

Produkty a kategorie popisujte věcně, zajímavě, vypíchněte výhody oproti jiným produktům a doporučte pro koho nebo na jaké aktivity je produkt vhodný - např. "hodí se pro sport, tenis, protože dobře saje pot, rychle schne a snadno pere") - jednoduše, dejte uživateli důvod, proč si produkt koupit.

Bez textů to nejde

Je jasné, že napsat kvalitní texty pro svůj e-shop dá mnoho práce. Každopádně věřte, že se to vyplatí a v dnešní době je to v podstatě i nutnost, protože především s textem vyhledávače nejvíce pracují. Do textů umisťujete klíčová slova a spojení, na která chcete být vyhledatelní. A bez originálních textů to prostě nejde.

Máte zájem o kvalitní webové řešení?

Nebojte se nás na cokoliv zeptat, rádi Vám vše vysvětlíme a společně najdeme nejvhodnější řešení. Mám zájem!

Napište nám, ozveme se!

Napište nám hrubou představu o Vašem projektu. Zavoláme Vám zpět a detailně probereme parametry a možnosti realizace.
Chci nezávaznou nabídku!
Soubory cookies využíváme pro základní i pokročilé funkce, které Vám usnadňují procházení webu. Také nám pomáhají při optimalizaci stránek i reklamních kampaní, aby byly pro všechny uživatele co nejvíce přínosné. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" povolíte všechny cookies nebo můžete povolit jen technické či nastavit vlastní preference. Všechna preferenční nastavení můžete kdykoliv v budoucnu změnit pomocí tlačítka v levém dolním rohu stránky.

Využití technických cookies je nezbytné pro správné fungování www stránky a všech funkcí. Slouží pouze k technickým účelům stránky a k jejich obsahu nemá přístup žádná třetí strana. Technické cookies umožňují např. vyhledávání, filtrování, nákupy, přihlašování nebo ukládání preferenčního nastavení cookies. Z uvedených důvodů není možné tyto technické cookies deaktivovat a musí být vždy povoleny.

Funkční (preferenční) cookies umožňují www stránce si zapamatovat volby, nastavení a informace, které přímo či nepřímo nastavuje sám uživatel stránky. Jedná se například o jazykovou mutaci stránky, volbu měny, oblíbené nebo naposledy navštívené položky apod. Funkční cookies tak výrazně usnadňují a zpříjemňují procházení stránky. Stejně jako technické cookies jsou i tyto využívány výhradně pro technické účely a jejich obsah není dostupný třetím stranám.

Analytické cookies poskytují informace využívané k analytickým a statistickým účelům provozovatele webu a případně nástrojů třetích stran, které k těmto účelům využívá. Jedná se například o měření návštěvnosti, výkonu a použitelnosti www stránky, reklamních kampaní apod. Díky získaným datům z těchto cookies dokážeme optimalizovat výkon i funkčnost www stránky. Informace získané pomocí těchto cookies jsou zpracovávány souhrnně a zcela anonymně, bez možnosti identifikace konkrétního uživatele.

Marketingové cookies jsou zpravidla využívány našimi partnery k nastavení a optimalizaci relevantního obsahu v jejich partnerské reklamní síti. Veškerá dostupná data jsou tzv. pseudoanonymizována a díky tomu zpravidla není možná identifikace konkrétního uživatele. Poskytnutím souhlasu s využitím těchto marketignových cookies uvidíte v reklamních kampaních obsah a informace relevantní pro vašim zájmům.

Nastavení cookies