Jak psát opravdu kvalitní nadpisy, titulky a popisy zboží v e-shopu
Starat se o internetový obchod není v dnešní době jednoduché. Konkurence je vysoká, ceny zboží na internetu nízké, dobré reference od zákazníků mají (téměř) všichni - šmejdy a podvodníky z tohoto seznamu vyhoďme, o těch si všichni myslíme své.
Jak tedy v dnešní době prorazit na trh s novým e-shopem? Pomineme-li fakt, že ne každý má svůj originální produkt, který v podstatě nemá konkurenci, je způsob jediný - kvlaitní technické řešení e-shopu, kvalitní texty a kvalitní reklama. Jednoduché? Ani omylem, ale uběhnout maraton je těžší. V dnešním článku si povíme jak psát kvalitní obsah.
Obsah je král
"Prostě zkopírujeme texty od dodavatele a je to, dělá to tak přeci každý." Věta, kterou v žádném případně nikdy neříkejte nahlas. A potichu vlastně také ne. Už jen její druhá část by vám měla napovědět. Vy přeci nechcete být jako každý, chcete být lepší.
Texty, které vám k produktům dodá dodvatel již vyhledávače znají a tím, že jim je předložíte znovu vás v lepším případě budou pouze ignorovat. Tyto texty vyhoďte a napište si vlastní, originální. Pište i tom, o čem se původní texty nezmiňují, využijte nová přídavná slova, která vzbudí u zákazníků zájem. Pište texty především tak, aby se příjemně četly a byly srozumitelné pro vaši cílovou skupinu, ve které budou především lajci v oboru.
Při psaní textů obecně platí, používejte vizuální kotvy. Jedná se o znaky, které upoutají pozornost čtenáře a celý text se mu lépe prochází a čte. Mezi tyto znaky mohou patřit otazníky, vykřičníky, číslice, pomlčky, podtržítka, uvozovky a mnoho dalších znaků, které text rozčlení. Při psaní čísel používejte vždy číslice namísto slova. "20+ let zkušeností" zaujme mnohem více než "Více než dvacet let v oboru".
Popisek - description (metatag)
U jenodltivých produktů (ale i kategorií, článků, informativní podstránek typu "O nás" apod.) věnujte pozornost kolonce Popisek - desciption (metatag). Tento popis se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a je to tedy text, na základě kterého se uživatel rozhoduje, zda-li na klikne na váš e-shop nebo konkurenční. Měl by být tedy co nejzajímavější, nejkonkrétnější, poutavý, možná až kontroverzní či provokující v dobrém smyslu slova.
Klíčová slova - keywords (metatag)
S touto kolonkou neztrácejte čas. V dnešní době nemá vyplnění hodnot v kolonce Klíčová slova - keywrods (metatag) žádný význam a jen tím pomáháte konkurenci, aby jednodušeji zjistila na jaká klíčová slova chcete optimalizovat. Jednoduše - zbytečná práce, pojďme dál.
Titulek - title
Také kolonce Titulek věnujte zvláštní péči, protože to je další text, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Měl by přesně a výstižně popisovat produkt, vč. vlastností (např. "Moderní dámská nepromokavá bunda Nike s kapucí, velikost S, červená"). V titulku se snažte popsat produkt co nejkonkrétněji, aby se zvýšila šance prokliku. Jednoduchý titulek "Boty" nedá uživateli ani vyhledávačům vůbec žádnou informaci a šance prokliku u toho produktu se bude limitně blížit nule.
Nadpis - h1
V kolonce Nadpis můžete uvést stejný nebo podobný text, jako v titulku. Opět by měl ideálně obsahovat vlastnosti produktu, např. barvu, velikost, jiné typické vlastnosti, které jej odlišují od jiných tématicky podobných produktů.
Popis produktů a kategorií
Kromě produktů je dobré mít texty také u jednotlivých kategorií. Nezapomínejte, že i tyto podstránky jsou ve vyhledávačích a uživatelé je mohou vyhledávat a prokliknout. U produktů, ale i kategorií je vhodné mít alespoň 2 - 3 odstavce textu. Obecně vzato, potřebujete na e-shop dostat nějaký souvislejší text, aby měly vyhledávače s čím pracovat a kam se mohou umisťovat klíčová spojení pro vyhledávání. Popisy produktů či kategorií jsou právě tím nejvhodnějším místem.
Produkty a kategorie popisujte věcně, zajímavě, vypíchněte výhody oproti jiným produktům a doporučte pro koho nebo na jaké aktivity je produkt vhodný - např. "hodí se pro sport, tenis, protože dobře saje pot, rychle schne a snadno pere") - jednoduše, dejte uživateli důvod, proč si produkt koupit.
Bez textů to nejde
Je jasné, že napsat kvalitní texty pro svůj e-shop dá mnoho práce. Každopádně věřte, že se to vyplatí a v dnešní době je to v podstatě i nutnost, protože především s textem vyhledávače nejvíce pracují. Do textů umisťujete klíčová slova a spojení, na která chcete být vyhledatelní. A bez originálních textů to prostě nejde.