webová řešení

3. díl: Snadno zapamatovatelná doména aneb Jak rozjet nový internetový obchod

V minulém díle jsme si povídali o tom, jak je důležitý správný výběr vhodného názvu internetového obchodu. O tom, že název by měl být co nejkratší, snadno zapamatovatelný, pozitivní a ideálně tématicky podobný se samotným výrobkem. Zkrátka, vybrat vhodný název není tak jednoduché. A dnes se budeme „trápit“ s podobným problémem – výběr vhodné domény pro váš internetový obchod.

Samotná doména je po čistě technické stránce základním stavebním kamenem každého internetového obchodu. Bez domény anebo subdomény to zkrátka nejde. Jak a kde registrovat internetovou doménu dnes řešit nebudeme, zaměříme se čistě na výběr vhodného doménového jména pro nový internetový obchod.

Značka vs. tématika

Při výběru domény (nejen) pro internetový obchod stojíme vždy před složitým rozhodnutím – propagovat maximálně svůj brand a koupit takovou doménu, která obsahuje vaši značku nebo vymyslet doménu tématicky příbuznou druhu vašeho podnikání. V prvním případě by tedy ideální doména mohla vypadat např. www.nazev-vasi-spolecnosti.cz. Velkou výhodou této varianty je to, že doména bude téměř vždy volná a vlastně ani nemusíte ztrácet čas dalším přemýšlením, protože název společnosti (nebo v našem případě e-shopu) již máte vymyšlený. V případě volby tématicky příbuzné domény druhu sortimentu internetového obchodu již musíme přemýšlet. Prodáváme-li hračky pro děti, mohla by doména být např. www.vesely-raj-hracek.cz. V případě této varianty bohužel velmi často narazíme na problém – ať vymyslíme sebelepší doménu, která splňuje naše základní požadavky, je již obsazena.

Jak vybrat ideální doménu

Výběr domény, která podporuje vaši značku rovnou přeskočíme, protože jsme již řekli, že v tomto případě vlastně není co vymýšlet. Název e-shopu již máte stanoven a doména bude téměř vždy volná = žádný problém. Parametry ideální domény, která je tématicky podobná druhu sortimentu e-shopu si nyní zkusíme stanovit a vysvětlit.

  • délka
    • jednoduše platí, čím kratší tím lepší (bohužel rovnou zapomeňte na jedno či dvoupísmenné domény – všechny jsou zabrané)
  • pozitivní
    • kladné emoce vždy trumfnou ty negativní (vědecky dokázáno)
  • problémové znaky
    • v ideálním případě se vyhněte měkkému a tvrdému písmenu I, jednoduchému a dvojitému V a jiným písmenům, které mohou při vyslovení názvu domény nepůsobit jednoznačně – pamatujte, že ne všichni vaši potenciální zákazníci ovládají základy českého jazyka (bohužel, opravdu tomu tak není)
  • libozvučnost
    • zní název domény hezky, když jej vyslovíte?
  • vizuální vzhled
    • vypadá doména hezky, když ji napíšete?
  • nezaměnitelná
    • vyhněte se názvům domén, které jsou podobné konkurenčním a mohly by tak být snadno zaměňovány vašimi zákazníky
  • tématická příbuznost
    • pokud se vám podaří vymyslet název domény, který je tématicky podobný druhu vašeho sortimentu, zavolejte BINGO a hned ji registrujte

Zaregistrujte vícero domén

Roční ceny domén se pohybují v řádech jednotek stokorun. Doporučujeme tedy zaregistrovat klidně 2 a více domén. Základem bude vaše brandová doména. Druhá doména bude již obecná a taková, která splňuje co nejvíce bodů, které jsme si sepsali o kousek výše. Obsahuje-li doména pomlčky, zaregistrujeme ihned třetí doménu, která je obsahovat nebude. Doména s pomlčkami se hodí např. na billboardy, protože je lépe čitelná. Doména bez pomlček se pak naopak hodí např. do reklam v rádiu, kdy se snadněji a rychleji vyslovuje.

4. díl: Přehledný design

Potřebujete vytvořit web, e-shop, aplikaci?
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Naše reference
Zulum - plzeňský restaurant Salon Olivia - kadeřnický salon Marienbad Kurtourismus s.r.o.
zobrazit další
Napsali o nás
S výsledkem jsem velmi spokojena. Dobré nápady a pěkná grafika.
zobrazit další
Naši klienti
REALITY FLASH s.r.o.Ferratum Czech s.r.o.TS Plzeň a.s.Václav KoudelaVáclav KoudelaModul Servis s.r.o.Assessment Systems International s.r.o.idioma s.r.o.Fuji Koyo Czech, s.r.o.PRO TRAVEL CK s.r.o.
Blog o webdesignu
4. díl: Přehledný design aneb Jak rozjet nový internetový obchod

Poslední 4 týdny se vám pokoušíme sepsat ty nejdůležitější kroky, díky kterým dosáhnete se svým novým internetovým obchodem lepších výsledků. Dnes se opět podíváme na další, velmi důležitý prvek, kterým je vzhled a celkový design e-shopu. 3 vteřiny a pryč Jakmile se vám podaří přivést na stránku potenciálního zákazníka, je velmi důležité jej na stránce udržet a následně přimět k prodeji. A samotný design vašeho obchodu je v tomto směru velmi důleižtým aspektem. Dle studií stačí uživateli pouhé 3 vteřiny, aby se rozhodl, zda-li na www stránce ...

zobrazit blog - zobrazit novinky

COOKIES - OK