webová řešení

JavaScript Object Notation (JSON)

Javascript object notation (zkr. JSON) je standardizovaný formát dat pro komunikaci dvou či více vzájemně nekompatibilních systémů. Základem, jak již samotný název napovídá, je univerzální programovací jazyk javascript.

Způsob zápisu JSON je velmi často používaný při vzájemné komunikaci webových stránek, např. přes API. Je to především díky jednoduchosti použití (čtení a zápisu) a integrovaným funkcím, které dovolují s takto zapsanými daty pracovat.

Příklad použití JSON v javascriptu:

// pole dat, které chceme přenést
var array = ["prvni", "druhe", "treti", "ctvrty", "paty"];
// serializace dat pro přenos
var result = JSON.stringify(array);
// výpis serializovaných dat
console.log(result);

// opačný směr - serializovaná data => pole
var array = JSON.parse(result);
console.log(array);

Příklad použití JSON v PHP:

// pole dat
$promenna = array("prvni", "druhe", "treti", "ctvrty", "paty");
// serializace dat
$result = json_encode($promenna);
// výpis dat
echo $result;

// opačný směr
$promenna = json_decode($result);
echo $promenna;

JSON na Wikipedii

Naše reference
Portál Zájezdy pro školy Checky - analytická aplikace PostovneZdarma - mobilní aplikace slevového serveru
zobrazit další

Jaká bude cena vašeho projektu?
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Napsali o nás
Firma BECORP mi nabídla velmi originální grafické řešení prezentace mé knihy Křížovatka zvaná Balkán na internetu, spojené s možností diskuze se zájemci o tuto oblast. Se stránkami jsem velmi spokojen.
zobrazit další
Naši klienti
REALITY FLASH s.r.o.Ferratum Czech s.r.o.TS Plzeň a.s.Václav KoudelaVáclav KoudelaModul Servis s.r.o.Assessment Systems International s.r.o.idioma s.r.o.Fuji Koyo Czech, s.r.o.PRO TRAVEL CK s.r.o.
Blog o webdesignu
4. díl: Přehledný design aneb Jak rozjet nový internetový obchod

Poslední 4 týdny se vám pokoušíme sepsat ty nejdůležitější kroky, díky kterým dosáhnete se svým novým internetovým obchodem lepších výsledků. Dnes se opět podíváme na další, velmi důležitý prvek, kterým je vzhled a celkový design e-shopu. 3 vteřiny a pryč Jakmile se vám podaří přivést na stránku potenciálního zákazníka, je velmi důležité jej na stránce udržet a následně přimět k prodeji. A samotný design vašeho obchodu je v tomto směru velmi důleižtým aspektem. Dle studií stačí uživateli pouhé 3 vteřiny, aby se rozhodl, zda-li na www stránce ...

zobrazit blog - zobrazit novinky

POUŽÍVÁME COOKIES - OK