webová řešení

JavaScript Object Notation (JSON)

Javascript object notation (zkr. JSON) je standardizovaný formát dat pro komunikaci dvou či více vzájemně nekompatibilních systémů. Základem, jak již samotný název napovídá, je univerzální programovací jazyk javascript.

Způsob zápisu JSON je velmi často používaný při vzájemné komunikaci webových stránek, např. přes API. Je to především díky jednoduchosti použití (čtení a zápisu) a integrovaným funkcím, které dovolují s takto zapsanými daty pracovat.

Příklad použití JSON v javascriptu:

// pole dat, které chceme přenést
var array = ["prvni", "druhe", "treti", "ctvrty", "paty"];
// serializace dat pro přenos
var result = JSON.stringify(array);
// výpis serializovaných dat
console.log(result);

// opačný směr - serializovaná data => pole
var array = JSON.parse(result);
console.log(array);

Příklad použití JSON v PHP:

// pole dat
$promenna = array("prvni", "druhe", "treti", "ctvrty", "paty");
// serializace dat
$result = json_encode($promenna);
// výpis dat
echo $result;

// opačný směr
$promenna = json_decode($result);
echo $promenna;

JSON na Wikipedii

Potřebujete vytvořit web, e-shop, aplikaci?
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Naše reference
Checky - analytická aplikace BomBio - tvorba loga Žehlíme rádi - žehlení na zakázku
zobrazit další
Napsali o nás
Osvědčená spolupráce s profesionálním přístupem programátora.
zobrazit další
Naši klienti
REALITY FLASH s.r.o.Ferratum Czech s.r.o.TS Plzeň a.s.Václav KoudelaVáclav KoudelaModul Servis s.r.o.Assessment Systems International s.r.o.idioma s.r.o.Fuji Koyo Czech, s.r.o.PRO TRAVEL CK s.r.o.
Blog o webdesignu
4. díl: Přehledný design aneb Jak rozjet nový internetový obchod

Poslední 4 týdny se vám pokoušíme sepsat ty nejdůležitější kroky, díky kterým dosáhnete se svým novým internetovým obchodem lepších výsledků. Dnes se opět podíváme na další, velmi důležitý prvek, kterým je vzhled a celkový design e-shopu. 3 vteřiny a pryč Jakmile se vám podaří přivést na stránku potenciálního zákazníka, je velmi důležité jej na stránce udržet a následně přimět k prodeji. A samotný design vašeho obchodu je v tomto směru velmi důleižtým aspektem. Dle studií stačí uživateli pouhé 3 vteřiny, aby se rozhodl, zda-li na www stránce ...

zobrazit blog - zobrazit novinky

COOKIES - OK