Neomezené možnosti Google Analytics
Google analytics je komplexní analytický program navržený společností Google, který běží na jeho serverech a generuje detailní statistické údaje o chodu webové stránky, měří dlouhodobou návštěvnost či konverze, umožní vám sledovat návštěvníky v real-time čase a generuje zprávy, které vám pomohou s marketingem. Jde o nejpoužívanější statistickou webovou online službu vůbec.
Pro využití Google analytics je třeba se zaregistrovat přímo na stránkách aplikace. Pro přihlášení je možné využít váš stávající účet u Google, má-li jej. V opačném případě můžete využít jakoukoliv jinou e-mailovou schránku. Účet je možné také nasdílet mezi další googlovské účty, což velmi ocení především webdesigneři.
Google analytics nabízí široké možnosti
Google analytics nabízí opravdu široký sortiment možností a každý si přijde na své. Můžete sledovat to, co se děje na vašich stránkách právě teď, zjistit, kolik uživatelů se zde nachází a jaký je předmět jejich zájmu v reálném čase. Nevýhodou je to, že dlouhodobá data bývají zpožděná a denní přístupy mívají i jeden den prodlení. Je možné vytvořit si vlastní přehledy o potřebných informacích a vlastní proměnné, díky kterým shromažďujete informace o důležitých zákaznících, také se dá sledovat trasa jejich pohybu na stránce, sledovat a upravovat nejdůležitější ukazatele výkonu firmy, sdílet informace s ostatními zaměstnanci a formátovat si vlastní údaje tak, jak chcete a potřebujete.
Tím to ale zdaleka nekončí. Možná je také analýza rychlosti webu nebo analýza na stránce, kdy vizuálně analyzujete pohyb návštěvníků. Pomocí funkce Site search například přivedete zákazníky rychle k tomu, co hledají. Pro Google analytic také není problém zjistit, jak často si stahují třeba brožury k produktům nebo aplikaci přímo propojit s dalšími službami od Googlu, například AdSense a zvyšovat tak účinnost PPC kampaní, aby se reklamy na stránkách zobrazovaly na nejvýhodnějších místech.
GA spolupracuje i s Facebookem a dalšími sociálními sítěmi
Co se týče sociálních sítí, můžete měřit jejich dopad na své podnikání díky Přehledům sociálních sítí. Co vaši zákazníci sdílejí a kde? Které sociální sítě je přivádějí k vašim produktům a tudíž jsou pro vás důležité? To vše vám GA řeknou a poradí kde, co a jak vylepšit.
Nechybí ani možnost mobilní analýzy, kdy měříte počet návštěv z mobilních zařízení. Služba Google analytics je dělaná i pro mobilní aplikace a umožňuje vše od jejího stažení až po práci s ní. Jak používání mobilů prospívá vaší firmě? Pomocí reklam ji snáze vyhledají lidé používající telefony a tablety. Zobrazte si, odkud mobilní provoz přijde a jaká mobilní zařízení a operační systémy návštěvníci stránky používají.
Zvyšte také účinnost stránky ve vyhledávačích, získávejte informace o návštěvnících, kteří už projevili zájem o vaše služby nebo sledujte, jaká grafická reklama je nejlepší.
Možnosti GA jsou díky stovkám funkcí, které týden co týden přibývají nebo jsou vylepšovány a možnostem absolutního propojení i s ostatními googláckými službami AdSense či Webmaster tools téměř neomezené, jejich nasazení na web velmi jednoduché, rychlé a zdarma. Není tedy žádný důvod proč by tato bezkonkureční služba měla na vaší webové stránce či internetovém obchodu chybět :)