2. díl: Chytlavý název aneb Jak rozjet nový internetový obchod
V dnešní době útočí na spotřebitele – zákazníka – neuvěřitelné množství reklam, společností, názvů, označení. Aby si v tomto nepřeberném počtu vaši potenciální zákazníci všimli nového e-shopu, je potřeba, aby je zaujal takzvaně na první dobrou.
První věc, se kterou přijde potenciální zákazník do styku, je právě název vašeho internetového obchodu. Je tedy příhodné se na výběr názvu velmi soustředit a věnovat mu velkou pozornost. Samotný název je totiž velmi obtížné v průběhu podnikání změnit. Uživatelé jsou na něj zvyklí, je-li na trhu delší dobu, snaží se e-shop dle názvu vyhledávat. Změnou názvu můžete tak přijít o značný počet návštěv z fulltextových vyhledávačů. A pokud se pro změnu z jakýchkoliv důvodu přeci jen rozhodnete, je vhodné a nutné investovat do dostatečného informování veřejnosti o této skutečnosti, případně působit na trhu dostatečně dlouhý čas pod starým i novým názvem současně.
Parametry ideálního názvu
Jak již ale bylo řečeno, je lepší změně názvu přecházet řádnou přípravou při počátečním vymýšlení. Název internetového obchodu by měl být především:
- unikátní v rámci trhu
- nezaměnitelný s jiným e-shopem
- dostatečně zřetelný při vyslovení
- při vyslovení mohou působit problémy např. písmena
V
–W
,I
–Y
apod.
- při vyslovení mohou působit problémy např. písmena
- dostatečně čitelný při psaní
- mohou být zaměňovány např. písmeno
O
a číslice0
- splývat mohou také dvě písmena
V
vedle sebe a písmenoW
při špatně zvoleném fontu
- mohou být zaměňovány např. písmeno
- pozitivní
- co nejkratší
- tématicky stejný či podobný k prodávaným výrobkům
Pokud si nyní říkáte, že vymyslet název, který by obsahoval všechny výše uvedené vlastnosti je téměř nemožné, máte naprostou pravdu. Nicméně, neházejte flintu do žita předčasně. Vymyslet ideální název e-obchodu vám jistě zabere mnoho času, ale při troše snahy, přemýšlení a třeba i malé pomoci dříve či později s úsměvem na tváři lusknete prsty a zvoláte „to je ono“. Perfektní název pro váš nový e-shop je na světě.