Správa PPC kampaní
PPC systémy jsou jedním z významných nástrojů internetového marketingu. Jejich hlavními výhodami je výborná měřitelnost nákladů/výnosů, zacílení na specifickou skupinu uživatelů a jistota přivedení reálných užvatelů na web.
Založení, nastavení a následná správa PPC kampaně je, minimálně v začátcích, velmi časově náročná a vyžaduje dobrou orientaci v problematice online inzerce. A právě proto nabízíme své dlouholeté zkušenosti, které chceme zúročit i u vaší kampaně.
Kampaně vyžadují péči
Alespoň v začátcích, ideálně po celou dobu trvání. Z výsledků počáteční analýzy zjistíme, jaká klíčová slova vaši potenciální zákazníci vyhledávají. Tato spojení následně vložíme do kampaní, nastavíme maximální cenu prokliku, týdennní či měsíční rozpočty, reklamní slogany, priority reklam a ještě pár dalších drobností. Takto nastavenou kampaň spustíme a začneme počítat konverze.
Po další týdny a měsíce, kdy je kampaň aktivní, je důležité průběžně sledovat výsledky a reagovat na ně. Přidáváme nová klíčová spojení a naopak rušíme ta neefektivní. Hledanost a proklikovost jednotlivých klíčových slov či reklam se také velmi často sezóně mění. V případě e-shopů je tedy dobré například před vánoci navýšit rozpočty a přidat klíčová slova dle aktuálních trendů.
Pokud chcete, aby vám PPC kampaně generovaly stálý přísun nových zákazníků, je třeba jim věnovat odpovídající čas a péči. Je třeba si uvědomit, že založením a spuštěním kampaně teprve začíná ta pravá jízda za novými zákazníky. A byla by velká škoda dobře rozjetou jízdu zastavit.
Co PPC systémy nabízejí?
Statistiky
- CRT – click-through rate
- míra proklikovosti vašich reklam
- poměr toho, kolikrát se daná reklama zobrazila a kolikrát byla prokliknuta
- CPT – cost per thousand
- vypočtená cena za 1 000 zobrazení inzerátu
- kolik vás stálo 1 000 zobrazení konkrétního inzerátu
- CPC – cost per click
- cena za jeden proklik reklamy
- jednoduše průměr celkové sumy za všechny prokliky a celkového počtu prokliků
Individuální nastavení cen
Reklamní PPC systémy jsou poměrně sofistikované systémy, které vám umožní řadu věcí nastavit dle vašich představ a potřeb. Především se jedná o individuální nastavení vaší cenové politiky – možnost zvolit týdenní či měsíční rozpočty, maximální rozpočet celé kampaně anebo maximální cenu za proklik konkrétního klíčového slova.
Grafy, exporty
Systémy sbírají velké množství dat, které lze velmi dobře využít i v jiných odvětvích vašeho podnikání. Poskytovatelé jsou si toho vědomi a proto vám, inzerentům, umožňují většinu dat exportovat do řady univerzálních formátů, díky kterým je lehce importujete do různých analytických aplikací, které používáte. Příkladem takových formátů je například .CSV, .XML či .TXT, jenž podporuje drtivá většina aplikací.
Nejpoužívanější PPC systémy
AdWords (od Googlu)
PPC systém pod hlavičkou Google je známý pod názvem AdWords. V oblasti PPC reklamních kampaní ovládá většinu trhu. Nabízí kompletní a přehledně zpracované statistiky, širokou škálu nástrojů pro správu kampaní a další. Pokud se rozhodnete právě pro tento systém, mohou se vaše reklamy dostat například do placených pozic vyhledávání Google, do portálu YouTube či do e-mailové schránky Gmail.
Sklik (od Seznamu)
Systém je provozován společností Seznam, která má stále i přes nátlak Googlu na českém internetu důležitou pozici. Seznam nezahálel ani v oblasti PPC kampaní a připravil přehledný systém Sklik, který může vaše reklamy dostat například do portálů jako stream.cz, zboží.cz, sbazar.cz a dalších.
Opomíjet nesmíme ani sociální síť Facebook, která PPC kampaně taktéž umožňuje. Největší výhodou Facebooku je množství dat, které o jednotlivých uživatelích vlastní, díky čemuž může být vaše reklama spolehlivě zacílena přesně tam, kam zacílena má být.