Long tail
Dlouhý ocas (angl. Long tail) je obecně uznávaná a používaná technika optimalizace pro vyhledávače (SEO), která se soustředí na méně frekventovaná klíčová slova. Tato slova nejsou sice tak často vyhledávána, naproti tomu jsou ale mnohem méně konkurenční. V celkovém součtu je těchto klíčových frází také mnohem více, díky čemuž je snaha o optimalizaci právě na tato slova zcela logická.
Optimalizovat realitní web, který se zaměřuje na prodej nemovitostí, na slovo reality, je nesmysl. Zadá-li do vyhledávače uživatel toto slovo, není ani zdaleka jisté, že chce nějakou nemovitost koupit. Kromě toho je takové klíčové slovo maximálně konkurenční, protože se vyskytuje na obrovském množství webových stránek. Optimalizovat se dokonce nevyplatí ani na již konkrétnější frázi prodej realit. Ta je sice již relevantní vzhledem k obsahu webu, ale opět je velmi konkurenční a tak bude těžké, spíše nemožné, se na takové klíčové slovo ve vyhledávači prodrat na smysluplné pozice.
Optimalizační technika long tail nám tedy radí, zaměřit se na konkrétnější vyhledávací dotazy. Každou nemovitost tedy budeme optimalizovat na:
- typ inzerátu – prodej, pronájem
- typ nemovitosti – bytu, domu, zahrady, garáže aj.
- lokalitu reality – praha, plzeň, brno, pardubice aj.
Dotaz, na který budou jednotlivé podstránky nemovitosti optimalizovány tedy budou vypadat např.:
- prodej bytu Plzeň
- pronájem domu Praha
Při velkém počtu nemovitostí je možné se zaměřit i na konkrétní část obce nebo dokonce i ulici:
- prodej zahrady brno venkov
- pronájem bytu praha plzeňská
Konkurenčnost takových klíčových spojení je mnohokrát nižší. Je tedy mnohem méně časově náročnější a zároveň i levnější, se na taková slova umístit na dobrých pozicích ve fulltextových vyhledávačích.