webová řešení

Long tail

Dlouhý ocas (angl. Long tail) je obecně uznávaná a používaná technika optimalizace pro vyhledávače (SEO), která se soustředí na méně frekventovaná klíčová slova. Tato slova nejsou sice tak často vyhledávána, naproti tomu jsou ale mnohem méně konkurenční. V celkovém součtu je těchto klíčových frází také mnohem více, díky čemuž je snaha o optimalizaci právě na tato slova zcela logická.

Optimalizovat realitní web, který se zaměřuje na prodej nemovitostí, na slovo reality, je nesmysl. Zadá-li do vyhledávače uživatel toto slovo, není ani zdaleka jisté, že chce nějakou nemovitost koupit. Kromě toho je takové klíčové slovo maximálně konkurenční, protože se vyskytuje na obrovském množství webových stránek. Optimalizovat se dokonce nevyplatí ani na již konkrétnější frázi prodej realit. Ta je sice již relevantní vzhledem k obsahu webu, ale opět je velmi konkurenční a tak bude těžké, spíše nemožné, se na takové klíčové slovo ve vyhledávači prodrat na smysluplné pozice.

Optimalizační technika long tail nám tedy radí, zaměřit se na konkrétnější vyhledávací dotazy. Každou nemovitost tedy budeme optimalizovat na:

  • typ inzerátu – prodej, pronájem
  • typ nemovitosti – bytu, domu, zahrady, garáže aj.
  • lokalitu reality – praha, plzeň, brno, pardubice aj.

Dotaz, na který budou jednotlivé podstránky nemovitosti optimalizovány tedy budou vypadat např.:

  • prodej bytu Plzeň
  • pronájem domu Praha

Při velkém počtu nemovitostí je možné se zaměřit i na konkrétní část obce nebo dokonce i ulici:

  • prodej zahrady brno venkov
  • pronájem bytu praha plzeňská

Konkurenčnost takových klíčových spojení je mnohokrát nižší. Je tedy mnohem méně časově náročnější a zároveň i levnější, se na taková slova umístit na dobrých pozicích ve fulltextových vyhledávačích.

Long tail na Wikipedii

Potřebujete vytvořit web, e-shop, aplikaci?
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Naše reference
Hotel U dvou zlatých klíčů Hot Springs - výroba loga a vizitek Checky - analytická aplikace
zobrazit další
Napsali o nás
Kreativní firmu BECORP jednoznačně doporučuji všem pro rychlé, spolehlivé a kvalitní vytvoření webových stránek. Velice oceňuji individuální přístup, operativní komunikaci, rychlost vyřízení našich požadavků, vstřícnost a příjemné jednání pana Jiřího Bergera. Velmi děkuji ...
zobrazit další
Naši klienti
REALITY FLASH s.r.o.Ferratum Czech s.r.o.TS Plzeň a.s.Václav KoudelaVáclav KoudelaModul Servis s.r.o.Assessment Systems International s.r.o.idioma s.r.o.Fuji Koyo Czech, s.r.o.PRO TRAVEL CK s.r.o.
Blog o webdesignu
4. díl: Přehledný design aneb Jak rozjet nový internetový obchod

Poslední 4 týdny se vám pokoušíme sepsat ty nejdůležitější kroky, díky kterým dosáhnete se svým novým internetovým obchodem lepších výsledků. Dnes se opět podíváme na další, velmi důležitý prvek, kterým je vzhled a celkový design e-shopu. 3 vteřiny a pryč Jakmile se vám podaří přivést na stránku potenciálního zákazníka, je velmi důležité jej na stránce udržet a následně přimět k prodeji. A samotný design vašeho obchodu je v tomto směru velmi důleižtým aspektem. Dle studií stačí uživateli pouhé 3 vteřiny, aby se rozhodl, zda-li na www stránce ...

zobrazit blog - zobrazit novinky

COOKIES - OK