webová řešení

Extensible markup language (XML)

Rozšiřitelný značkovací jazyk (angl. eXtensible Markup Language, zkr. XML) je obecně definovaný značkovací jazyk, který byl vyvinut a představen konsorciem W3C.

Vysokou oblibu si XML získal především díky své univerzálnosti. Je ideálním způsobem pro přenos dat mezi odlišnými platformami či vzájemně nekompatibilními systémy. V XML nejsou pevně definované tagy, tak jako např. v HTML a vývojáři tak mohou libovolně definovat kompletní strukturu XML dokumentu.

XML feed

Tzv. XML feedy jsou např. běžně využívané internetovými obchody pro zobrazení svých produktů ve zbožových srovnávačích. Vývojáři nastaví automatický export všech výrobků daného obchodu do souboru ve formátu XML. Srovnávače zboží si pak tento soubor pravidelně stahují, aktualizují výrobky jednotlivých e-shopů a ty pak nabízejí svým návštěvníkům ve srovnání. Ideální využití XML.

Příklad syntaxe XML:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<AUTOBAZAR>
        <AUTO>
                <AUTO_ID>123456</AUTO_ID>
                <ZNACKA>Škoda</ZNACKA>
                <OBCHODNI_NAZEV>Škoda Superb</OBCHODNI_NAZEV>
                <ROK_VYROBY>2006</ROK_VYROBY>
                <KM_NAJETO>125000</KM_NAJETO>
                <STAV>Dobrý</STAV>
                <CENA>129000</CENA>
                <VYBAVA>4 airbagy, klimatizace, vyhřívaná sedadla, kůže</VYBAVA>
        </AUTO>
        <AUTO
        ...
        </AUTO>
        ...
 </AUTOBAZAR>

Na zpracování XML dokumentů v jazyce PHP můžete využít integrované funkce simplexml_load_file() a simplexml_load_string().

XML na Wikipedii

Naše reference
Portál Zájezdy pro školy Hotel U dvou zlatých klíčů ProTravel CK s.r.o.
zobrazit další

Jaká bude cena vašeho projektu?
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Napsali o nás
Spolupráce s firmou BECORP probíhala hladce a bez problémů. Vřele doporučuji všem, kteří chtějí kvalitní grafické zpracování stránek za velice přijatelnou cenu.
zobrazit další
Naši klienti
REALITY FLASH s.r.o.Ferratum Czech s.r.o.TS Plzeň a.s.Václav KoudelaVáclav KoudelaModul Servis s.r.o.Assessment Systems International s.r.o.idioma s.r.o.Fuji Koyo Czech, s.r.o.PRO TRAVEL CK s.r.o.
Blog o webdesignu
4. díl: Přehledný design aneb Jak rozjet nový internetový obchod

Poslední 4 týdny se vám pokoušíme sepsat ty nejdůležitější kroky, díky kterým dosáhnete se svým novým internetovým obchodem lepších výsledků. Dnes se opět podíváme na další, velmi důležitý prvek, kterým je vzhled a celkový design e-shopu. 3 vteřiny a pryč Jakmile se vám podaří přivést na stránku potenciálního zákazníka, je velmi důležité jej na stránce udržet a následně přimět k prodeji. A samotný design vašeho obchodu je v tomto směru velmi důleižtým aspektem. Dle studií stačí uživateli pouhé 3 vteřiny, aby se rozhodl, zda-li na www stránce ...

zobrazit blog - zobrazit novinky

POUŽÍVÁME COOKIES - OK