webová řešení

Jak na klesající návštěvnost internetového obchodu

Pokud provozujete internetový obchod, může se stát, že jeho od začátku rostoucí návštěvnost začne stagnovat nebo naopak klesat. Nebo už návštěvnost klesat začala?

U e-shopů je s návštěvností ruku v ruce velmi úzce spojen i objem dokončených objednávek, čím vyšší návštěvnost, tím vyšší předpoklad pro více objednaných produktů. Co tedy dělat, když návštěvnost vašeho internetového obchodu začne klesat?

V první řadě neztrácet hlavu. Tak jako u všeho, je potřeba najít nejprve příčiny klesající návštěvnosti, teprve poté je možné hledat řešení.

On-page faktory

Začněte u základů, tedy samotné webové aplikace – internetového obchodu. Mezi nejdůležitější prvky řadíme především nadpisy, titulky, částečně metatagy, popisy produktů, texty odkazů, četnost odkazů a vzájemné prolinkování jednotlivých stránek e-shopu.

Zajistěte, aby každý produkt měl výstižný nadpis neobsahující zbytečnosti. Nadpis by měl být co nejkonkrétnější. Namísto Skvělá stříbrná lednička s mrazákem, ve slevě použijte Chladnička SAMSUNG RL 58GREIH1. Stejná kritéria použijte také pro titulek, ten se nachází v horní liště prohlížeče a stejně jako u nadpisu, se ujistěte, že je jeho znění unikátní v rámci vašeho e-shopu. V titulku použijte stejný text jako v nadpisu obohacený například o informaci o slevě – Nová chladnička SAMSUNG RL 58GREIH1, vánoční sleva 35%.

Vytvořte strukturovanou mapu svého internetového obchodu díky které budou vyhledávače e-shop lépe a rychleji indexovat. Google velmi ocení také v XML formát mapy e-shopu, tzv. sitemap.xml.

Unikátní popisy

U velkého množství e-shopů můžeme narazit na chybu týkající se popisu jednotlivých produktů. Jednoduše zkopírují popis od svého dodavatele či výrobce daného produktu. Tento krok je sice výrazným urychlením práce při plnění e-shopu produkty, ale protože ten samý text má na svém e-shopu umístěno velké množství obchodů, je brán vyhledávači jako duplikát a pro roboty tak není zajímavý.

Dejte si s popisy produktů práci, vymýšlejte své vlastní texty, produkty popisujte obsáhle, ale výstižně a do detailu. Vaše popisy se tak stanou unikátními v rámci vyhledávání a váš e-shop ihned začne všechny vyhledávače více zajímat.

Užitečné a zajímavé články

Vyhledávači obecně milují stránky, jenž obsahují kvalitní texty, které uživatelé hledají. A čím častěji jsou stránky aktualizovány, tím lépe. Nabídněte svým potenciálním zákazníkům takové texty, které jim pomohou a poradí.

Prodáváte-li například sedací nábytek, poraďte uživatelům jak z něj šetrně dostat nečistoty, jídlo, pití, kočičí chlupy. Ke konci tohoto článku, který by měl svou délkou pokrýt stránku o velikosti zhruba A4, připojte odkaz na stylové přehozy, které prodáváte s jemně ironickou, poznámkou, že je lepší ušpinit přehoz než samotný gauč. Za týden pokračujte článkem, který zákazníkovi ukáže, jak rychle a snadno složit konferenční stolek, který se hodí do každého moderního bytu a který navíc tento týden prodáváte o 25% levněji.

Témat je mnoho a vaši zákazníci tyto užitečné články velmi ocení. A co víc. Budou je sdílet na sociálních sítích s přáteli, posílat e-mailem či publikovat na diskusní fóra. Budou se na váš e-shop vracet týden co týden s tím, že naleznou další užitečné rady a vy toho samozřejmě využijete k nabídnutí nejrůznějších akcí, slev a nových produktů.

Reklama na závěr

Pokud se návštěvnost vašeho internetového obchodu stále nevzpamatovala, bude nejspíše nutné sáhnout pro něco málo do kapsy. Investice do reklamy vám přinese další, nemalý tok návštěvníků, kteří mají přímý zájem o vaše produkty.

Je nepsaným pravidlem, že PPC kampaň u jednoho či více poskytovatelů (Google, Seznam, Facebook aj.) by měla být aktivní 365 dní v roce. Jedná se totiž o velmi efektivní marketingový nástroj. Placený proklik vás u dobře nastavené PPC kampaně vyjde na několik málo korun, doslova. Potenciál uživatele, který se přes PPC reklamu na váš e-shop proklik je ale velmi vysoký.

Bannerové, rádiové či televizní kampaně jsou určeny spíše pro zajeté e-shopy, které chtějí zvýšit svůj zisk. Při výběru a tvorbě větší reklamní kampaně doporučujeme využít zkušené marketéry, kteří by měli zajistit, že desítky tisíc korun, které hodále investovat do sebepropagace nevyletí během několika dnů komínem, ale přinesou vám více než očekávaný výsledek.

Chcete-li pomoci s navýšením návštěvnosti vašeho internetového obchodu, zkuste se nás zeptat na naše strategie internetového marketingu.

Potřebujete vytvořit web, e-shop, aplikaci?
NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Naše reference
Zulum - plzeňský restaurant Marienbad Kurtourismus s.r.o. ePortfolio - online prezentace
zobrazit další
Napsali o nás
Se službami firmy BECORP jsem velice spokojený. Výroba webu, odstraňování nedostatků a následné změny proběhly vždy velice rychle. Spolupráce s nimi byla pro mě potěšením. Pro jejich spolehlivost a rychlost je všem určitě doporučuji.
zobrazit další
Naši klienti
REALITY FLASH s.r.o.Ferratum Czech s.r.o.TS Plzeň a.s.Václav KoudelaVáclav KoudelaModul Servis s.r.o.Assessment Systems International s.r.o.idioma s.r.o.Fuji Koyo Czech, s.r.o.PRO TRAVEL CK s.r.o.
Blog o webdesignu
4. díl: Přehledný design aneb Jak rozjet nový internetový obchod

Poslední 4 týdny se vám pokoušíme sepsat ty nejdůležitější kroky, díky kterým dosáhnete se svým novým internetovým obchodem lepších výsledků. Dnes se opět podíváme na další, velmi důležitý prvek, kterým je vzhled a celkový design e-shopu. 3 vteřiny a pryč Jakmile se vám podaří přivést na stránku potenciálního zákazníka, je velmi důležité jej na stránce udržet a následně přimět k prodeji. A samotný design vašeho obchodu je v tomto směru velmi důleižtým aspektem. Dle studií stačí uživateli pouhé 3 vteřiny, aby se rozhodl, zda-li na www stránce ...

zobrazit blog - zobrazit novinky

COOKIES - OK