1. díl: Originální produkt aneb Jak rozjet nový internetový obchod
Základem každého úspěšného internetového obchodu je originální a kvalitní produkt, o který mají zákazníci zájem. Zní to jednoduše, že? Ale jak dostat na dnešní trh nové, originální zboží? Pokud nejste zrovna domácí kutil anebo vynálezce, kterého posedne múza a vymyslí nový výrobek, pomůcku nebo zlepšovák, budete vždy uvádět na trh zboží, které již na trhu je. A jak tedy s takovým výrobkem uspět?
Chcete-li na trh uvést výrobek, který již nabízí konkurence, je vaše nevýhoda jasná. Konkurent je již povětšinou známý, zaběhlý a tím pádem i důvěryhodnější pro potenciální zájemce o váš produkt. Abyste přiměli zákazníky nakupovat u vás, musíte jim nabídnout jednu či více výhod oproti konkurenci. A jaké konkurenční výhody to mohou být?
Najděte výhody oproti konkurenci
První konkurenční výhodou, která vás napadne, je zajisté cena. Nabídnete-li ten samý výrobek s nižší cenou než vaše konkurence, zákazníci nakoupí u vás. Ne vždy je to ale možné. Zaběhlý konkurent má již ověřené dodavatele, kteří mu nabídnou lepší velkoobchodní ceny, než vám, začínajícímu prodejci. Je tedy potřeba vymyslet i alternativní výhody oproti konkurenci. Takovými výhodami může být doprava zdarma, slevový poukaz na další nákup, možnost osobního odběru ve městě bydliště zákazníka ale i prodloužená záruka nebo možnost vrácení zboží do 30-ti dnů.
Výhod, které můžete zákazníkovi vašeho e-shopu oproti konkurenci poskytnout je téměř neomezené množství. V internetových obchodech nakupujee všichni, ptejte se tedy sami sebe, co by vás při nákupu v e-shopu potěšilo a přimělo k nákupu. Udělejte si třeba malý brainstorming a uvidíte, že se nápady jen pohrnou.